Ibuprofenul, derivat al acidului fenilacetic siacetaminofenul produc modificari in ceea ce priveste auzul femeilor, potrivit www.theatlantic.com.

Peste 116.000 de femei cu varste cuprinse intre 31 si 48 de ani au participat la un studiu realizat intre 1995 si 2009. in cadrul studiului, participantele au fost rugate sa completeze chestionare din doi in doi ani, ce cuprindeau intrebari despre cantitatea si frecventa cu care au luat analgezice. La inceputul cercetarii aproximativ 69% dintre femei au declarat ca isi administrau medicamente care contineau ibuprofen, 62% foloseau acetaminofen, in timp ce doar 30% dintre participante obisnuiau sa-si administreze medicamente cu continut de acid acetilsalicilic.

Rezultatele studiului au aratat faptul ca femeile care si-au administrat analgezice ce contin ibuprofen si acetaminofen, prezinta un risc de pierdere a auzului de 34%. Pentru a ajunge la aceasta concluzie, specialistii au luat in calcul si alti factori de risc, cum ar fi varsta, rasa, indicele de masa, consumul de alcool, aportul de vitamine, activitatea fizica, hipertensiunea arteriala si diabetul zaharat.

Mai mult decat atat, in cazul femeilor care utilizeaza ibuprofen si acetaminofen de doua ori pe saptamana, riscul de surzire este de 17%, respectiv 9%. De asemenea, in cazul femeilor care isi administreaza acetaminofen de 4-5 ori pe saptamana, riscul de surzire este de 21%. Prin urmare riscul de pierdere a auzului creste odata cu dozajul si frecventa de utilizare a analgezicelor care contin ibuprofen si acetaminofen.