Ro Health Review si SNOMR, parteneriat pentru analiza problematicii oncologice in Romania

0
54

Noul numar al revistei Ro Health Review, dedicat „Problematicii oncologice in Romania si solutiilor pentru un management eficient al cancerului” va fi lansat in parteneriat cu Societatea Nationala de Oncologie Medicala din Romania.

Editia care va aparea la finalul lunii aprilie 2017 propune o analiza complexa a domeniului oncologiei in Romania, din punctul de vedere al politicilor de sanatate in aceasta zona, realizata alaturi de reprezentanti ai Societatii Nationale de Oncologie Medicala din Romania, precum si de alti profesionisti cu expertiza in management sanitar, economie sanitara si experti in strategii in sistemul de sanatate.

„Patologia oncologica genereaza multiple provocari si nu doar la nivelul sistemului de sanatate. Implicatiile acestor afectiuni se rasfrang si la nivel social si economic, astfel ca este nevoie de o abordare comprehensiva a problematicii cancerului, pentru a gasi cele mai bune solutii si masuri care pot contribui la un management eficient al cancerului. Este nevoie de un dialog permanent intre profesionistii implicati direct in tratarea acestor pacienti si decidenti, pentru crearea unor politici publice viabile si eficiente in domeniul oncologiei. in cadrul acestui parteneriat editorial, membrii Societatii Nationale de Oncologie Medicala vor face o analiza detaliata a elementelor problematice din sfera oncologica asupra carora trebuie sa se concentreze politicile publice, din punct de vedere strategic, economic si managerial.”, a declarat Prof. Dr. Florinel Badulescu, presedintele-fondator al Societatii Nationale de Oncologie Medicala din Romania.

Continutul editorial al acestei editii a Ro Health Review va oferi o radiografie a problematicii oncologice in Romania, care va include componenta profilactica, a diagnosticului, componenta terapeutica, personalul medical, infrastructura de ingrijire, precum si dimensiunea economica si sociala.

Astfel, membri ai Societatii Nationale de Oncologie Medicala din Romania, alaturi de alti profesionisti din sectorul sanatatii vor impartasi expertiza si experienta dobandita de-a lungul timpului in acest domeniu, abordand subiecte-cheie, printre care impactul inovatiei in oncologie si Programul National de Oncologie.

„Romania are nevoie de implementarea de masuri la nivel national, pentru controlul cancerului, precum si de identificarea surselor de finantare a acestora. Astfel, Romania se va putea alinia directiilor trasate la nivel european cu privire la lupta contra cancerului. Implementarea unor masuri eficiente de control al cancerului, care sa dezvolte screeningul in formele de cancer in care eficienta a fost dovedita si unde se inregistreaza incidente ridicate ar trebui sa fie prioritara pentru decidentii din sanatate. in esenta, in afara de preventie, trebuie organizate mai bine educatia populatiei, dar si sectiile de oncologie medicala cu paturi, sectiile de ambulator, sectiile de paliatie si tratament suportiv, sectiile de radioterapie care deocamdata constitue baza in lupta contra cancerului avansat. Pe de alta parte, cancerul genereaza si costuri economice semnificative, de aceea, o abordare eficienta a luptei impotriva acestei maladii necesita interventii pe mai multe planuri, care sa armonizeze componenta medicala, cu cea de finantare si cu cea sociala. Initiativa Ro Health Review de a aborda aceste probleme si de a crea un context analitic constructiv, care sa si genereze posibile solutii la problemele respective este una benefica, care, prin aportul informational poate contribui, cu siguranta, la dezvoltarea unor strategii sustenabile in sectorul oncologic.”, a declarat CSI. Dr. abil. Alexandru Grigorescu – Institutul Oncologic, „Prof. dr. Alexandru Trestioreanu” Bucuresti, presedintele executiv al Societatii Nationale de Oncologie Medicala din Romania.

Despre Ro Health Review

Revista Ro Health Review: Strategies, Economics & More, editata decatreSanatatea Press Group, isi propune sa ofere o abordare noua si completa a dimensiunii strategice, de management si economice a sistemului de sanatate din Romania, prin care identificarea problemelor care afecteaza functionalitatea sistemului sanitar sa fie dublata de prezentarea unor solutii concrete, de catre profesionisti din toate sferele de activitate din sanatate: experti in construirea strategiilor in sanatate, in managementul sanitar, in economie sanitara, profesionisti cu experienta in domeniul sanatatii, lideri de opinie pe principalele segmente de activitate, reprezentanti ai asociatiilor de pacienti, precum si autoritati din zona de sanatate.

Despre Sanatatea Press Group

Sanatatea Press Group este una dintre cele mai importante companii din Romania care ofera servicii integrate de comunicare pe domeniul medical/sanatate. Portofoliul companiei include servicii de consultanta, strategii de comunicare, organizare de evenimente, de la concept, la dezvoltarea strategiei, planificare si implementare, servicii logistice, productii audio-video. Activitatea Sanatatea Press Group se desfasoara si in sectorul media, prin doua dintre cele mai importante canale de informare din domeniul medical/sanatate: SanatateaTV.ro si ComunicateMedicale.ro si prin editarea publicatiei Ro Health Review, axate pe componenta de strategii si politici in domeniul sanitar.

Articolul precedentStudiu: Doi din trei romani au o relatie directa sau indirecta cu bolile mintale
Articolul următorConstituirea unor grupuri tehnice de coordonare a activitatii de vaccinare, printre prevederile Legii vaccinarii