Conf. Dr. Radu Bogdan Mateescu, medic în secţia Gastroenterologie a Spitalului Clinic Colentina, a afirmat că persoanele care utilizează anticoncepţionale orale ar prezenta un risc de două-trei ori mai mare pentru a dezvolta boala Crohn, faţă de persoanele care nu iau astfel de pilule.

“ Studiile epidemiologice au găsit o asociere între utilizarea anticoncepţionalelor orale (ACO) şi bolile intestinale inflamatorii (BII), astfel că riscul ar fi de două-trei ori mai mare faţă de persoanele care nu iau ACO, pentru Crohn şi aproape identic pentru cei cu colită ulcerativă”, a explicat dr. Radu Bogdan Mateescu, potrivit Asociaţiei Persoanelor cu Boli Inflamatorii Intestinale din România.

Astfel, întrebat dacă folosirea pe timp mai îndelungat a contraceptivelor orale poate favoriza apariția unei Boli Inflamatorii Intestinale, medicul a răspuns că o explicaţie ar fi modificarea permeabilității intestinale de către hormoni, ori accesul microbilor din intestin la vasele de sânge din pereții intestinului, acolo unde „pândesc” celulele imune, gata să declanșeze lupta, este incriminat și în declanșarea BII.

Pe de altă parte, potrivit aceluiaşi medic, e greu de tras o concluzie clară.
“Să nu uitam ca BII sunt boli rare, ca efectul pare să se manifeste doar la cei cu Crohn, ca in ultimele decenii concentrația hormonilor din ACO este într-o scădere continuă. In concluzie, recunoaștem existenta asocierii, dar nu îi cunoaștem semnificația”, a spus conf. Dr. Bogdan Mateescu.