CNCAV, despre reacția adversă severă post vaccinală: A fost cauzată de bolile cronice de fond dezechilibrate

0
15

Comitetul Naţional de Coordonare a Activităţilor privind Vaccinarea împotriva COVID-19 (CNCAV) a precizat, referitor la starea de sănătate a unui pacient de 64 de ani, dependent de dializă, care s-a agravat imediat după administrarea dozei de rapel a vaccinului Pfizer, că, din informațiile de până acum, este cauzată de bolile cronice ale bărbatului, iar asocierea cu vaccinarea reprezintă o coincidență.

Comitetul Naţional de Coordonare a Activităţilor privind Vaccinarea împotriva COVID-19 (CNCAV) a precizat, referitor la reacţia adversă severă post-vaccinală în investigare manifestată de un pacient în urma administrării celei de-a doua doze de vaccin împotriva COVID-19, că Direcţia de Sănătate Publică a Municipiului Bucureşti (DSPMB) şi Institutul Naţional de Sănătate Publică (INSP) au efectuat verificări în cazul unei persoane care a prezentat un eveniment advers sever, după administrarea dozei de rapel cu vaccinul Pfizer/BioNTech.

„Potrivit datelor puse la dispoziţie de DSPMB, este vorba despre un pacient în vârstă de 64 de ani, cu multiple boli cronice, aflat în procedură de dializă cronică, căruia i s-a administrat prima doză de vaccin Pfizer (Comirnaty), la data de 26 ianuarie a.c., iar doza a II-a, în ziua de 16 februarie a.c., la un centru de vaccinare deschis în proximitatea cabinetului în care făcea dializă”, arată CNCAV.

Ad in title

După rapel, pacientul a fost supravegheat conform procedurilor timp de 15 minute, perioadă în care starea sa de sănătate a fost bună. Ulterior, acesta s-a deplasat într-un corp alăturat al clădirii centrului de vaccinare pentru efectuarea şedinţei de hemodializă. Înainte de începerea procedurii, pacientul prezenta o stare generală bună, cu uşoară dispnee şi tensiune arterială crescută, simptomatologie asociată cu afecţiunile preexistente.

„S-a decis începerea procedurii de hemodializă, însă în timpul acesteia, starea generală a pacientului s-a agravat. Echipa medicală a intervenit imediat, l-a stabilizat şi a solicitat transportul de urgenţă a pacientului la Spitalul Clinic de Urgenţă Bucureşti. În prezent, starea de sănătate a pacientului este stabilă, conform informaţiilor transmise, fiind atent monitorizat de cadrele medicale de specialitate din Secţia Anestezie – Terapie Intensivă (ATI). Pe baza informaţiilor puse la dispoziţie până în prezent, se concluzionează că deteriorarea stării pacientului este cauzată de progresia bolilor cronice de fond dezechilibrate anterior vaccinării. Astfel, asocierea cu vaccinarea reprezintă un eveniment coincident”, transmite Grupul de comunicare al CNCAV.

Articolul precedentComisia Europeană cere companiilor farmaceutice să colaboreze în producţia de vaccinuri anti-COVID-19
Articolul următorCâte persoane au fost vaccinate anti-COVID-19, în ultimele 24 de ore. Bilanțul CNCAV