Atentie la medicamentele antipsihotice

0
99

Accidentul vascular celebral poate fi provocat de administrarea medicamentelor antipsihotice, potrivit unui studiu recent. Astfel, pacientii care urmeaza tratamente pentru unele boli psihice precum schizofrenia sau dementa, de exemplu, prezinta o probabilitate mult mai mare de a suferi o asemenea tulburare.

Cercetari mai vechi au demonstrat faptul ca neurolepticele „atipice” , o alta clasa de medicamente psihotice, pot provoca accidentele vasculare, nestiindu-se la momentul acestor studii daca si psihoticele clasice puteau avea aceleasi efecte adverse.

Cercetatorii din cadrul Şcolii de igiena si medicina tropicala din Londra, condusi de profesorul Ian Douglas, au studiat datele medicale a peste sase milioane de pacienti britanici. Astfel, oamenii de stiinta au stabilit ca in cazul bolnavilor carora le-au fost administrate medicamente antipsihotice, indiferent de tipul acestora, riscul de accidente vasculare celebrale a crescut considerabil. Din acest motiv, specialistii care au efectuat studiul recomanda medicilor sa nu prescrie astfel de medicamente persoanelor care sufera de boli psihice grave.

Sursa: SanatateaTV

Articolul precedentO japoneza de 61 de ani si-a nascut propriul nepot
Articolul următorAtentie la sanatatea elevilor!