Preferintele pentru bauturile amare sau dulci, influentate de genetica – studiu

0
541

Preferintele pentru bauturile amare sau dulci nu se bazeaza pe variatii ale genelor gustului nostru, ci mai degraba pe genele legate de proprietatile psihoactive ale acestor bauturi, arata un studiu realizat de cercetatorii de la Universitatea americana Northwestern, citat de Science Daily.

Genetica ce sta la baza preferintelor noastre este legata de componentele psihoactive ale acestor bauturi. Oamenilor le place felul in care cafeaua si alcoolul ii fac sa se simta. De aceea il beau, nu este gustul.” a explicat Marilyn Cornelis, profesor asistent de medicina preventiva la Universitatea Northwestern si unul dintre autorii studiului.

Studiul subliniaza, pe de o parte, importanta unui comportament deprins, dar si a materialului genetic in alegerea bauturilor, iar pe de alta posibille obstacole intampinate in schimbarea dietelor nepotrivite ale unor persoane.

Astfel, cercetatorii au identificat ca persoanele care au o varianta a genei FTO – aceeasi varianta anterior legata de riscul scazut de obezitate – prefera, in mod surprinzator, bauturi indulcite cu zahar.

Bauturile ce contin zahar cauzeaza multe boli, iar consumul de alcool provoaca mai mult de 200 de afectiuni si duce la aproximativ 6% dintre decesele la nivel global, afirma autorii studiului.

in cadrul testarii, bauturile au fost clasificate in doua categorii: cu gust amar si dulci. Bauturile amare au inclus cafea, ceai, suc de grapefruit, bere, vin rosu si lichior. Bauturile dulci au inclus zaharul, indulcitori artificiali si sucuri.

Acesta este primul studiu de asociere la nivelul genomului de consum de bauturi bazat pe perspectiva gustului, spun autorii.

Articolul precedentDoi copii nascuti la Maternitatea Giulesti, infectati cu stafilococul auriu
Articolul următorPintea: Inca doi copii diagnosticati cu stafilococ auriu, internati la Spitalul „Grigore Alexandrescu”